تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
امروز نیوز

آدرس آی پی:
سیستم عامل:
نسخه: بیت
اندازه تصویر:

امروز نیوز

خوب نیوز
صفحه خانگی اضافه به علاقمندی ها نقشه سایت
تبلیغات
تبلیغات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

درباره ما


خبرنامه وبلاگ


برای اطلاع از بروز شدن وبلاگ ایمیل خود را وارد کنید

امکانات دیگر


نظر سنجی

آخرین مطالب

» چگونه یک سالن زیبایی افتتاح کنیم؟ شرایط راه اندازی آرایشگاه
» آهنگ مازیار فلاحی به نام «رویای واقعی»
» مهاجرت به قبرس (اقامت و تابعیت قبرس شمالی)
» آهنگ جدید علیرضا پوراستاد به نام «بیا بریم»
» اینورترها، کنتاکتورها، معرفی قطع کننده های مدار.
» آموزش تنظیمات شبکه VMware Workstation و سرور به زبان ساده
» معایب پرینترهای جوهرافشان در مقابل مزایای آنها
» روانشناسی توسعه فردی: ارتقاء مهارت های شخصی
» آهنگ قدیمی مسعود صادقلو و مهدی حسینی به نام با تو این دل
» هک عالی فالوور اینستا
» کلمه پایانی راهنما به آتشگاه اصفهان
» چه ویژگی هایی برای انتخاب ماشین لباسشویی مناسب مهم است؟
» علائم خالی شدن باتری جاروبرقی چیست؟
» چگونه هشت دریاچه الیمالات ساده به من کمک کرد تا موفق شوم
» خرید فالوور اینستاگرام - آیا بعد مهم است؟
» ویژگی های تشک طبی فنری
» چگونه با گوشی پادکست بسازیم؟ راهنمای کامل پادکست در موبایل
» عمو بادکنکی کیست و فواید حضور آن برای کودکان در جشن ها
» هفت نکته درباره تشنج چیست که نمی‌توانید از دست بدهید
» آموزش کراتینه مویرگی در ایران صورت

آرشیو

تبلیغات

<-content->

پشتیبانی آنلاین


آمار وبلاگ

تعداد آنلاین : 2
بازدید امروز : 139
بازدید دیروز : 662
هفته گذشته : 3263
ماه گذشته : 3263
سال گذشته : 62925
بازدید کل : 210920
تعداد پست ها : 39
تعداد نظرات : 0
پیج رنک : PageRank 0 out of 10

0

لینک دوستان


<-title->
<-content->
موضوع: | نویسنده: امروز نیوز

قلعه مارکوه مخروطی شکل، مشجر و جدا شده از سلسه کوههای البرز بوده که در فاصله شش کیلومتری شرق رامسر و سه کیلومتری ساحل دریا و محور ارتباطی تنکابن به رامسر واقع است. قرار گرفتن این آبشار در کنار جنگل، منظره ای وصف نشدنی را ایجاد کرده است که هر انسانی را به وجد می آورد. چشمه گل رامیان در استان گلستان و پنج کیلومتری جنوب شهر رامیان قرار دارد. پس از عبور از پارک جنگلی سی سنگان و شهر نوشهر، با رسیدن به شهر رویان در جاده چالوس قرار دارد. شاید به دلیل عدم وجود باند فرودگاهی در شهر نور، نتوانید بلیت هواپیما نور را خریداری کرده است، پس با ماشین شخصی یا با خرید بلیط اتوبوس نور به مقصد بروید اما بعد از کمی استراحت و انتخاب آبشار آب پری به حال شما باید 13 کیلومتر برای رسیدن به آن طی کنید و قطعا بعد از گشت و گذاری در طبیعت مجبور به اسکان در آنجا باشید. منظره این قلعه یکی از جذاب ترین خصوصیات آن به شمار می رود. دریاچه الیمالات : دریاچه الیمالات یکی از تفریحات مردم نور است که آخر هفته ها را در این مکان دل انگیز سپری می کنند. برای اینکه به آبشار آب پری برسید باید از رویان حرکت کرده است و به سمت بلده پیش بروید. در مقابل آبشار آب پری غرفه هایی که محل فروش غذا است مشاهده می کنید، از خرید غذاهای محلی، آش های محلی، نان محلی و حتی چای ذغالی لذت ببرید. اگر میخواهید چند ساعتی را کنار آبشار لوه بمانید و پس از لذت بردن از زیباییهایش آنجا را ترک کنید، کافی است وسایل متداول همهی سفرها از جمله مدارک شناسایی، دوربین، کیسه زباله، کمکهای اولیه، تلفن همراه، پاور بانک، کفش مناسب برای پیادهروی، غذای اصلی و میان وعده، آب آشامیدنی، دارو و یک کوله پشتی برای قرار دادن این وسایل در آن را با خود ببرید ولی اگر قصد دارید شب را در کنار آبشار بمانید، به غیر از موارد بالا حتما با خود چادر مسافرتی، کیسهی خواب و یک زیرانداز برای کیسه خواب (برای جلوگیری از سرایت رطوبت زمین به کیسه خواب) داشته باشید.

white and brown dome building interior اگر دوست دارید از آبوهوای مطبوع و طبیعت دلانگیز آن لذت ببرید و در دل طبیعت چادر بزنید، بهتر است که فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید. حتماً طعم آش محلی را در این منطقه بچشید و از ترکیب گرمای خوشمزه آش و خنکای هوای آبشار که دمای آن حدود ۱۰ درجه از شهر رویان پایینتر است، لذت ببرید. جریان متوالی باعث گردیده تا صخره های کوه و مناطق اطراف آن دچار فرسایش شوند. وقتی مسیر را ادامه می دهید، آبی زلال از میان سنگ های بزرگ و کوچک خودنمایی می کند که تلفیق این آبشار خروشان با جنگلی خوش منظر هر توریستی را به وجد می آورد. این دریاچه رویایی دارای مناظری چشم نواز است که تلفیقی از درختان سر به فلک کشیده و آب های زلال را به نمایش گذاشته است. سیاه بیشه یک منطقه شکار ممنوع با وسعتی حدود ۹ هزار هکتار است که یکی از بهترین و معروف ترین جاهای دیدنی کلاردشت برای یک گردش خارق العاده خواهد بود. به گزارش جام جم آنلاین از میزان، آبشار موسوم به «آب پری» با درختان سربه فلک کشیده ای که بر سر آن سایه میاندازند، یکی از جاذبه های زیبای شهر رویان در غرب مازندران، همواره پذیرای مسافران و گردشگران بوده است . بر خلاف اسم آبشار که در اسم آن گفته می شود، شکل ظاهری آن به صورت آبشار نیست و در واقع شاهد جریان آب از سنگ هایی که در شیب تند کوه کنار هم جمع شده اند خواهید بود. آبشار آب پری شباهت چندانی به آبشار ندارد زیرا قسمتی از سنگ های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده اند و آب کمی از لابه لای این سنگ ها در جریان می باشد.

در صورت خوب بودن هوا (شبها معمولا هوا اگر ابری نباشد البته هوا خیلی سرد است)، می توان به بیرون رفت و آسمان را برای مدت های مدیدی نگاه كرد و لذت برد. آبشار آب پری در استان مازندران واقع شده است و در فاصله پنج کیلومتری نور، در نزدیکی رویان قرار دارد. آدرس : گل رامیان در فاصله ۵ کیلومتری جنوب شهرستان رامیان در استان گلستان قرار دارد که دارای جاده ای آسفالته و چشمه ای پر آب است که استخر طبیعی دایره شکلی به مساحت ۷۲۰۰ متر مربع را تشکیل داده و آب زلالی دارد. ارتفاع آبشار تا حوضچه ۱۵ متر است و آب آن هم از رودخانه خاصه رود تأمین میشود. آن ۱۲ کیلومتری که طی میکنید، همان بخش زیبای جاده آبشار آب پری است. کلیسای سرخآباد فقط 9 مترمربع وسعت دارد و به عنوان نیایشگاهی برای مهندسان خارجی مسئول پروژه راهآهن سوادکوه ساخته شده است. کلیسای آنتوان مقدس کلیسای آنتوان مقدس در شهرک ساحلی هایکاشن در رویان واقع و توسط ارامنه ایران بنا شده است. یکی از این دو شعبه از دهستان دو هزار و دیگری از دهستان سه هزار میگذرد و سرچشمه هر دوی آنها ارتفاعات الموت و تخت سلیمان است. آب آبشار زلال است و در نهایت از تنگهای زیبا میگذرد. پاییز نیز با نمایش رنگهای زیبای خود، برای علاقمندان به طبیعت پاییزی و عکاسی، زمان مناسبی است.

طبیعت بکر و خاص این منطقه، می تواند دلیل اصلی سفر هر گردشگری باشد. این کاخ در دانشکده بین المللی منابع طبیعی قرار داشته و به شکلی خاص و مدرن طراحی شده است. این کاروانسرا در زمان حکومت صفویان ساخته شده است و تابحال به خوبی پاربرجا مانده است! اما بهترین زمان همان بهار یا اواخر تابستان است. بوی قاچاق «قاتل و وحشی» بلند شده است! تصاویر نیز قرار داده ایم.قلعه مارکوه مربوط به دورانهای تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان رامسر، شهر کتالم، مسیر جاده تلارسر واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۴۸۴ بهعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. جالب است که تقریبا تمام کوچههای شمالی جنوبی شهر نشتارو به این مرداب میرسند. قلعه مارکوه از جاهای دیدنی استان مازندران به شمار میآید و در شهرستان رامسر، در مسیر جاده تلاسر قرار گرفته است. بازدید از قلعه مارکوه کاملا رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه نیست. آبشار زیارت در گلستان و در روستایی به همین نام است. لوه، در استان پر از آبشار گلستان و در نزدیکی شهر گالیکش قرار دارد. اختلاف درجه حرارت این ناحیه با هوای شهر رویان تقریبا 10 درجه سانتی گراد می باشد. شاید رویان خیلی شناخته شده نباشد، اما اکثر مسافرن با شهر نور آشنا هستند.

با رفتن به ارتفاعات تپه هزار پیچ شهر گرگان را از چشمانداز زیبای دیگر مشاهده کنید. برای خرید ویلا باید به مراکز معتبر مراجعه کنید تا ویلای مناسبی را خریداری کنید. برای خرید بلیط نوشهر نیازی به مراجعه حضوری نیست. همچنین با خواندن ترانه های محلی برای مردم، آمدن بهار و سرسبزی را مژده می دهند. شهرستان رامسر که دارای ساحلی زیبا با مناظر کوهستانی و جنگلی است، از شهر های پرطرفدار شمال ایران برای گردشگری می باشد. برای رفتن به کندلوس، ابتدا باید خود را به جاده کرج به چالوس و ۲۵ کیلومتری این شهر برسانید؛ سپس از دوراهی «دوآب» به سمت کجور حرکت کنید. کمی که پیش بروید در میان سنگ ها آب جاری را مشاهده می کنید که منظره ای بسیار زیباست خصوصا تلفیق آب و آبشار در کنار جنگل های کوهستانی. بهترین فصل برای بازدید از این آبشار فصل بهار و تابستان است که هم طبیعت بسیار سرسبز و زیباست و هم درجه حرارت هوا مناسب است و در جاده کوهستانی گرفتار برف و باران و سرما نخواهید شد. سیاهکل منطقهای بکر در قلب گیلان زیبا و بارانی است. آبشار آب پری یکی از جاذبه های زیبا و دیدنی استان مازندران است. این آبشار دارای شکل جالبی است و به دلیل شکل دیواره آن دسترسی به فضای اطراف آن راحت است. به گزارش برنا؛ بسیاری از ما زمانی که سخن از مسافرت به شمال به میان می آید، یاد استان هایی همچون مازندران و گیلان می افتیم، غافل از اینکه در مجاورت همین استان ها، یک استان دیگر با نام گلستان نیز وجود دارد که هر چند جنبه گردشگری و تفریحی در آن کمتر از گیلان و مازندران است، اما آب و هوای مطلوب تر و شرایط مناسب تری جهت گذران اوقات فراغت خواهد داشت.

این گرمابه قدمتی دیرینه دارد و زمانی بسیار شلوغ بوده اما این روزها آنچنان رونقی ندارد و کمتر کسی برای حمام کردن به این گرمابه میرود. آبشار چلندر، غار چلک، چشمه گردو، دیو چشمه، دریاچه خضر نبی، حمام کندلوس، دزد قلعه، سوته قلعه کجور، قلعه ملک کیومرث، قلعه اسپیروز، امامزاده نوح، امامزاده سید علی کیا سلطان، امامزاده محمد طاهر، آرامگاه درویش امیر و روستاهای زیبایی همچون کندلوس، ویسر، لاشک، بین و برکن، کهنهده و بسیاری از روستاهای ییلاقی زیبای این شهرستان که بسیار زیبا و نزد بومیان محبوب بوده و در فصول مختلف آب و هوایی مناسب و قابل تجربه دارند. 2. پیشینه حمام قدیمی و خزینه دار روستا به دوره قاجار می رسد. به دلیل فاصله نزدیکی که این منطقه تا تهران دارد، همواره در لیست تورهای گردشگری قرار داشته و گروه های متعددی سالانه وارد این منطقه می شوند. آب های گرم رامسر در نزدیکی ساحل دریا قرار دارند. و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی کلبه جنگلی تیک تاک قرار گرفته است. از این روستا تا دریاچه، تنها یک مسیر خاکی و ناهموار موجود است که می توانید با ۲ ساعت پیاده روی به دریاچه برسید و از مسیر هم لذت ببرید و یا اینکه این راه را با ماشین طی کنید. با رفتن به منطقه حفاظت شده جهان نما می توانید از زیبایی، آرامش، سکوت و آب هوای مطلوب لذت ببرید.

هرچند که فصل زمستان در این جا بسیار هوا سرد است اما با وجود بارش برف می تواند منظره ای زیبا ایجاد شود اما باز هم جانب احتیاط را رعایت نمایید. از شگفتیهای این منطقه تفاوت دمای بالای آن با رویان است. لذا هراز گاهی این کوه و قلعه بالای آن مورد هجوم عده ای قرار گرفته و ضمن تخریب آثار باستانی نسبت به کند و کاو غیر اصولی در آن اقدام می شود. به دامنه مارکوه که رسیدید، جاده ای نیمه آسفالت شما را به بقایای دژ باستانی مارکوه راهنمایی می کند. از قلعه مارکوه فقط برج های دیده بانی آن باقی مانده است. به طور کلی در مناطق شمالی و به ویژه استان مازندران، مناطقی تحت عنوان جنگل بسیار زیاد هستند که یکی از معروف ترین و محبوب ترین آن ها، پارک جنگلی کشپل است. پارک جنگلی جوارم که به خاطر پوشش زیبای گیاهی از مقاصد گردشگری در این منطقه به شمار میرود، دارای سفره خانه سنتی، سرویس بهداشتی، آلاچیق و سکوهای اسکان، محوطه بازی کودکان، ساختمان نگهبانی، جاده آسفالت و محوطه پیک نیک، نمازخانه و فروشگاه است. خانه حاج خلیلی تنکابن روی گوگل مپ ثبت نشده است. کاخ تمشیان : کاخ مدرن و اشرافی تمشیان از جاذبه های شهرستان نور است که در دانشکده بین المللی منابع طبیعی آن واقع شده و دارای یک اتاق خواب، آشپزخانه و اتاق پذیرایی می باشد ک به شکلی تحسین برانگیز طراحی شده است. نام این قلعه برگرفته از کوهی است که بر روی آن قرار دارد. هوای آب پری نسبت به رویان حدودا ده درجه سانتی گراد خنک تر است و به همین علت بهترین نقطه برای فرار از گرمای تابستان در منطقه محسوب می شود. آب و هوای خنک و مطبوع این قسمت، باعث گردیده تا در تمام فصول سال علاقمندان را به سمت خود جذب کند.

در این فصول هوا خنک بوده و تفریح و گردش در این منطقه بسیار مفرح و شادی بخش است. دیلمان با 72 آبادی در دامنه سلسله جبال البرز و در شمال و شمال شرقی قله رفیع درفک واقع شده است . این طبیعت بکر پذیرای گردشگرانی است که شیفته گشت در مناطق سرسبز و خوشآبوهوای شمال ایران هستند. از دیگر محصولاتی که در زمینهای این جنگل رشد خوبی دارد حبوبات است. نقل قول های زیادی در مورد تاریخچه آن وجود دارد که مشتاقان آن از راه های دور و نزدیک به این قسمت از مازندران می آیند تا در کنار بازدید از آب پری، قصه ها و افسانه های مهیج آن را نیز بشنوند. این خانه ها در بافت جنگلی، کوهستانی و ییلاقی منطقه قرار دارند و از پنجره و ایوان آن ها می توان نظاره گر طبیعت زیبای اطراف و همچنین پل ورسک بود. این آبشار در کنار روستایی با همین نام قرار دارد که کمتر از ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارد و همین دسترسی به این آبشار را آسانتر کرده است. خرید ویلا، فروش ویلا در محدوده و منطقه پارک جنگلی در نوشهر (سیسنگان) از اهمیت خاصی به دلیل توریستی بودن منطقه و نزدیکی پارک و جنگل با دریا برخوردار است.

خانه روستایی در زمینی به مساحت 300 متر و زیربنای 100 مترمربع بصورت همکف بنا شده که با دارا بودن 2 اتاق و 1 آشپزخانه حداکثر ظرفیت پذیرایی از 10 نفر را دارد که بصورت دربست در اختیار گردشگران قرار می گیرد. علاوه بر آن، حرام او دارای امکانات پذیرایی و تفرجگاهی بسیار آرامشبخشی نیز می باشد که می توانید در آنجا به استراحت و تفریح بپردازید. البته در میانه های راه مسیری وجود دارد که به منطقه یوش و زادگاه نیما یوشیج می رسد . پوشش های گیاهی بسیار زیاد و متنوع باعث شده که این مکان بسیا زیبا و بکر باشد. این آبشار در کنار طبیعت سرسبز و جنگل و جاده های کوهستانی توانسته یک تابلوی نقاشی زیبا را ایجاد نماید. در نوروز خانم های خانواده بصورت دسته جمعی غذاهای لذیذی مانند سبزی پلو با مرغ و گوشت درست می کنند و آن را در بین همسایگان تقسیم می نمایند. نام قدیمی این محل بیسکلات بوده که بعد از دهه پنجاه شمسی به مرور به دارکلا تغییر نام پیدا کرد.این روستا در دهستان کلارستاق شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۷۱ نفر بودهاست. مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: این فرد از آبشار لوه (محور گالیکش به جنگل گلستان) سقوط کرده بود که چهار تیم امدادی متشکل از ۹ نفر به محل حادثه اعزام شدند. رئیس هلال احمر شهرستان های مینودشت و گالیکش افزود: ۳ تیم از امدادگران شعبه مینودشت و پایگاه های امدادونجات تنگراه و سه راهی شامل ۱۳ نفر با ۵ خودروی امدادی به محل حادثه اعزام شدند. یکی ار جذابیت های روستای فیلبند که گردشگران زیادی را به سمت خود کشانده ، پدیده اقیانوس ابر است که اکثر مواقع به دلیل ارتفاعی که از سطح دریا دارد ایجاد می شود و چشم انداز زیبایی را به این منطقه می بخشد.

علاوه بر نی (نی هفت بند) که متداولترین آلت موسیقی کندلوس است، دهل و سرنا نیز از سابقه و شهرت بسزایی در منطقه برخوردار است. کافی است، خودتان را به بالای آبشار برسانید تا یکی از چشمنوازترین قابهای طبیعت استان مازندران را تماشا کنید. اگر قصد دارید شب را در نزدیکی آبشار لوه بمانید، باید بدانید که این منطقه هیچ هتلی برای اقامت مسافران ندارد و نزدیکترین هتل به آبشار در مینودشت است، این ناحیه تنها یک مرکز بومگردی دارد ک شما در صورت تمایل میتوانید شب را در آن بگذرانید. جاده آب پری از جمله قسمت هایی است که در اطراف آن مناظر چشم نواز زیادی وجود دارد. به همین دلیل، نام آبشار به “آب پری” شناخته شده است. برای رسیدن به آبشار آب پری کافیست تا مسیر جاده چالوس را به پیش گیرید. رسیدن به رامسر و بازدید از جنگل دالخانی با ماشین شخصی، تجربهای عالی خواهد بود. بازدید از این جاذبه هم برایتان رایگان خواهد بود. این آبگرم در گذشته به صورت سنتی به شکل چشمه بود که گردشگران از آن استفاده میکردند. جنگل دو هزار تنکابن منطقهای کوهستانی است که در آن میتوانید چمنزارها، درههای سرسبز و جنگلهای مرتفع جلگهای را ببینید. آب و هوای این منطقه باب میل همه افراد است. این آبشار در حقیقت بهانهای برای لذت بردن از هوای کوهستان و مناظر زیبای این منطقه است. لوه ، در دل جنگلی انبوه از درختانی مثل ممرز، افرا و توسکا قرار گرفته است. برای دسترسی به قلعه مارکوه، بهتر است از پلههایی که در جنوب این قلعه قرار دارند استفاده کنید. از طرفی راه های دسترسی به این منطقه نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. صیاد معاون هلال احمر گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گفت: در پی اطلاع از گرفتار شدن فرزند خانواده مشهدی در آبشار لوه تيم امداد ونجات كوهستان جمعيت هلال احمر مينودشت و گالیکش به لوه اعزام شدند.

این نام از افسانهای گرفته شده که در آن به وجود یک پری در بالای این آبشار اشاره میکند. او مینویسد: «پس از تحمل دشواریها نوبت آسایش نسبی هم فرا میرسد.» چندجمله بعدتر هم از یکعادت همیشگی خود صحبت میکند که اشاره به کتمان سرمستی و لذت ناشی از آن سبکباری در جنگل اسالم به خلخال است. ابرها در این روستا غوغا میکنند: تماشای اقیانوس ابری یکی از لذتهای سفر به مازیچال است. این را هم بگوییم که یکی از جذابیت های معماری پل ورسک به این است که در ساخت آن نه از فلز و نه از بتن آرمه استفاده شده است. در واقع یکی از جاذبه های منطقه نمک آبرود، جنگل بکر و دست نخورده آن است و به جرأت می توان گفت در دنیا بی نظیر است. آبشار لونک، یکی از جاذبههای طبیعی بسیار دیدنی در شهر سیاهکل استان گیلان است. آبشار لوه تا شهر گالیکش 20 کیلومتر و تا جادهی اصلی گلستان - مشهد فقط 5 کیلومتر فاصله دارد، پس اگر برای رسیدن به مقصد عجله ندارید به هیچ عنوان دیدن این آبشار زیبا و شگفت انگیز را از دست ندهید. با مشاهده درختان و پوشش های گیاهی سر یبز در اطزاف این منطقه و گوش دادن به صدای دلنشین آب باعث ایجاد فضایی روح پرور برای سفری دل انگیز شده است که هرگز خاطرات آن را از یاد نخواهید برد. کیفیت غذای رستوران برادران همیشه در طول سالیان بالا بوده و قیمت آن مناسب است. شما میتوانید در سفرتان به سیاهکل و بازدید از آبشار لونک، به یکی از کاروانسراهای قدیمی ایران که در زمان صفویه ساخته شده است بروید. جنگل دالخانی پس از طی ۲۳ کیلومتر در مسیر ارتباطی و آسفالته جنت رودبار در کنار جاده قرار دارد و ۶۰۰ هزار متر مربع مساحت داشته که برای احداث پارک جنگلی در نظر گرفته شده است و اکنون نیز به عنوان یکی از تفرجگاه های مهم شهر رامسر مورد استفاده گردشگران قرار میگیرد.

ضمنا آبشار کوه سنگی که یکی دیگر از آبشارهای مهم استان گلستان است هم به آبشار لوه نزدیک است و همین از دیگر ویژگیهای خوب این آبشار میباشد. این جواهر جنگلی در کوههای مازندران واقع شده است و یکی از زیباییهای این منطقه در جذب گردشگر محسوب میشود. برای اقامت در کندلوس چند گزینه پیش روی شما است. این موزه که در میان ساختمانی دوطبقه قرار دارد باهمت دکتر ” علیاصغر جهانگیری” باهدف معرفی فرهنگ روستای کندلوس بنا شده است. توسکستان نام روستایی در ۱۸ کیلومتری جنوب شرق گرگان است که جادهای از این روستا به سمت جنوب و شاهرود میرود. به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، قاسم غریب آبادی با اعلام این خبر گفت: ساعت ۱۴:۲۸ امروز پنجشنبه ۱۸ خرداد، در راه ماندن ۱۰ نفر در منطقه آبشار لوه از سوی نیروهای مردمیبه مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان (EOC) گزارش شد. طبق آمار جمعیتی سال ۱۳۹۵ جمعیت آلاشت ۱۲۰۰ نفر میباشد. آبشار لوه در نزدیکی روستایی به همین نام با حدود 1000 نفر جمعیت قرار دارد، لوه در زبان هندی به معنای پرندهای شبیه تیهوست که آنرا شکار میکنند. درون آن فضاهایی شبیه به اتاقک ساخته شده است که قدمت شان به عهد ساسانی بازمی گردد. اگر از آبشار اول به سمت بالا حرکت کنید می توانید به آبشار دوم شیر آباد هم برسید که بسیار زیبا بوده و اگر از بالا به آن نگاه کنید حوضچه پایین آبشار بسیار شبیه به نقشه ایران می باشد . فاصله گالیکش و گرگان ۱۰۸ کیلومتر و فاصله آبشار تا گالیکش هم در حومه این شهر ۲۰ کیلومتر است.برخلاف دیگر آبشارهای دیدنی در گلستان، نظیر آبشار بارانکوه، لوه از نظر جغرافیایی آبشاری دسترسی آسانتری دارد و تا نزدیکی آن را میشود با خودرو طی کرد.


برچسب : ,
نویسنده : امروز نیوز | تعداد بازديد : 14240 امتیاز : 4 | امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6


<-title->
<-content->