تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
امروز نیوز

آدرس آی پی:
سیستم عامل:
نسخه: بیت
اندازه تصویر:

امروز نیوز

خوب نیوز
صفحه خانگی اضافه به علاقمندی ها نقشه سایت
تبلیغات
تبلیغات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

درباره ما


خبرنامه وبلاگ


برای اطلاع از بروز شدن وبلاگ ایمیل خود را وارد کنید

امکانات دیگر


نظر سنجی

آخرین مطالب

» وقت آن است که مطالب خود را بنویسید
» معرفی بهترین قرص برای عفونت واژن
» سردرد تنشی چیست ؟ 9 درمان خانگی
» سردرد تنشی چیست ؟ 9 درمان خانگی
» آهنگ جدید محسن یگانه به نام «ما از اولش قرارمون این بود»
» چگونه یک سالن زیبایی افتتاح کنیم؟ شرایط راه اندازی آرایشگاه
» آهنگ مازیار فلاحی به نام «رویای واقعی»
» مهاجرت به قبرس (اقامت و تابعیت قبرس شمالی)
» آهنگ جدید علیرضا پوراستاد به نام «بیا بریم»
» اینورترها، کنتاکتورها، معرفی قطع کننده های مدار.
» آموزش تنظیمات شبکه VMware Workstation و سرور به زبان ساده
» معایب پرینترهای جوهرافشان در مقابل مزایای آنها
» روانشناسی توسعه فردی: ارتقاء مهارت های شخصی
» آهنگ قدیمی مسعود صادقلو و مهدی حسینی به نام با تو این دل
» هک عالی فالوور اینستا
» کلمه پایانی راهنما به آتشگاه اصفهان
» چه ویژگی هایی برای انتخاب ماشین لباسشویی مناسب مهم است؟
» علائم خالی شدن باتری جاروبرقی چیست؟
» چگونه هشت دریاچه الیمالات ساده به من کمک کرد تا موفق شوم
» خرید فالوور اینستاگرام - آیا بعد مهم است؟

آرشیو

تبلیغات

<-content->

پشتیبانی آنلاین


آمار وبلاگ

تعداد آنلاین : 2
بازدید امروز : 717
بازدید دیروز : 536
هفته گذشته : 717
ماه گذشته : 13905
سال گذشته : 79509
بازدید کل : 227504
تعداد پست ها : 44
تعداد نظرات : 0
پیج رنک : PageRank 0 out of 10

0

لینک دوستان


<-title->
<-content->
موضوع: | نویسنده: امروز نیوز

 

تفاوت چاپگرهای لیزری و جوهرافشان

همیشه می خواستید چاپگر بخرید؟ چاپگرها یکی از مهمترین ابزارهایی هستند که تقریباً در هر کسب و کار و محیطی مورد استفاده قرار می گیرند. دامنه کاربرد آن به قدری گسترده است که گاهی اوقات می توان چندین نوع چاپگر را حتی در یک مؤسسه یا سازمان خاص، مثلاً در مؤسسات انتشاراتی یا انتشارات روزنامه و ... یافت. چاپگرهای اصلی موجود در بازار که پرکاربردترین آنها هستند. مورد استفاده، پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان هستند. هر کدام از این دو مزایا و معایب خود را دارند و کاربردهای خاصی دارند. مقایسه ها و بررسی های تخصصی به شما کمک می کند تا تصمیمات بهتر و هوشمندانه تری بگیرید. در این مقاله سعی شده است تفاوت چاپگرهای جوهرافشان و لیزری را به زبان ساده توضیح دهیم.

مقایسه پرینترهای لیزری و جوهرافشان

البته پرینترهای لیزری و جوهرافشان از نظر کارایی تفاوت های زیادی دارند. اگرچه هر دوی این چاپگرها وظیفه چاپ را بر عهده دارند، اما عملکرد، هزینه های نگهداری و حتی مزایا و معایب آنها متفاوت است. سوال اینجاست که چه عواملی این دو پرینتر را متمایز می کند؟ پرینترهای جوهرافشان یا لیزری چیست؟

پرینترهای جوهر افشان تمیز هستند؟

چاپگرهای جوهرافشان دستگاه هایی هستند که قطرات بسیار ریز جوهر را روی کاغذ می پاشند. این نوع چاپگرها عموماً قیمت مناسبی دارند و ظاهری فشرده دارند.

از آنها می توان هم برای چاپ متن و هم برای چاپ تصاویر رنگی با کیفیت بالا استفاده کرد. اکثر عکاسان از چاپگرهای جوهرافشان حرفه ای برای چاپ عکس های رنگی استفاده می کنند.

اما ابتدا به یاد داشته باشید که اگرچه این نوع چاپگرها ممکن است قیمت مناسبی داشته باشند، اما هزینه نگهداری و خرید کارتریج آنها بالا خواهد بود.

پرینتر لیزری چیست؟

پرینترهای لیزری نیز دستگاه چاپ هستند. با این تفاوت که روش چاپ کاملا متفاوتی نسبت به پرینترهای جوهرافشان دارند. در واقع، این نوع چاپگر از اسکن لیزری برای انتقال داده‌هایی که از رایانه یا لپ‌تاپ شما دریافت می‌کند روی یک صفحه کاغذ خالی و یک کارتریج استفاده می‌کند.

پرینترهای لیزری

کارتریج های پرینتر لیزری می توانند به جای جوهر از یک ماده پودر مانند به نام تونر استفاده کنند. پودری است که با کشیدن روی کاغذ به کمک اسکن لیزری و الکتریسیته ساکن سند مورد نظر را چاپ می کند.

پرینترهای لیزری گرانتر از پرینترهای جوهرافشان در مدل های مشابه هستند. اما در عین حال هزینه نگهداری پایین و سرعت چاپ بالایی دارند. بنابراین از نظر خرید مقرون به صرفه تر به نظر می رسند.

از چاپگر برای چه استفاده می کنید؟

قبل از خرید چاپگر، ابتدا باید این سوال را از خود بپرسید که چه کاربردی دارد؟ اکثر مردم برای خرید پرینترهای جوهرافشان را انتخاب می کنند. اما مشکل اصلی این نوع چاپگر خشک شدن جوهر است.

اگر برای مدت طولانی از چاپگر جوهر افشان استفاده نکنید، جوهر خشک می شود و کارتریج از کار می افتد. پرینترهای لیزری اگرچه گران‌تر هستند، اما به نظر می‌رسد انتخاب بهتری برای کسانی هستند که از چاپگر خود کم استفاده می‌کنند.

پرینترهای لیزری مجهز به تونر هستند. بر خلاف جوهر، اگر چاپگر لیزری برای مدت طولانی استفاده نشود، تونر خشک نمی شود.

با این حال، استفاده شما از چاپگر و نیاز شما مهم است. اگر نیاز به استفاده منظم از چاپگر یا چاپ تصاویر رنگی با وضوح بالا دارید، چاپگرهای جوهرافشان به خوبی کار می کنند. اگر شما هم از چاپگر استفاده می کنید، اما نیازی به چاپ رنگی ندارید، انتخاب چاپگر لیزری تک رنگ را فراموش نکنید.
 

چاپگر تک رنگ چیست؟

بدون شک نام چاپگرهای تک رنگ را بارها شنیده اید، بنابراین ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا آنها نوع خاصی از چاپگر هستند یا چاپگرهای لیزری یا جوهرافشان محسوب می شوند؟

چاپگر لیزری تک رنگ

چاپگرهای تک رنگ پرینترهایی هستند که فقط سیاه و سفید چاپ می کنند. این چاپگرها فقط به یک کارتریج مشکی نیاز دارند.

شما می توانید پرینترهای تک رنگ از برندهای مختلف را در دو مدل جوهرافشان و لیزری پیدا کنید.

چاپگر رنگی چیست؟

بر خلاف چاپگرهای تک رنگ، چاپگرهای رنگی وجود دارند. این چاپگرها حاوی تونر یا جوهر رنگی هستند و انتخاب خوبی برای چاپ عکس و گرافیک هستند. مانند پرینترهای تک رنگ، می توانید این نوع چاپگرها را در مدل های جوهرافشان و لیزری تهیه کنید.

چاپگر جوهر افشان رنگی

همچنین توجه داشته باشید: با وجود تمام ویژگی ها، چاپگرهای لیزری تک رنگ و پرینترهای جوهر افشان رنگی بهترین عملکرد را نشان می دهند.

تفاوت بین چاپگر جوهر افشان و لیزری

اگرچه چاپگرهای لیزری و جوهرافشان فرآیند چاپ را انجام می دهند. اما تفاوت هایی نیز دارند. با دانستن این تفاوت ها، کاربران با توجه به نیاز خود یکی از این چاپگرها را انتخاب می کنند. تفاوت به شرح زیر است.

فناوری چاپ برای چاپگرهای لیزری و جوهرافشان

تفاوت اصلی که در مورد این دو چاپگر می توانیم بگوییم، فناوری عملکرد آنها است. چاپگرهای جوهرافشان جوهر را از طریق سوراخ های مخصوص روی کاغذ اسپری می کنند. جوهر مایع از سوراخ های میکروسکوپی عبور می کند و متن یا عکس را چاپ می کند.

پرینترهای لیزری اما از تونر استفاده می کنند که نوعی پودر است. پودر تونر دارای ذرات بسیار ریز است. این ذرات به دستگاه چسبانده می شوند و سپس با کمک غلتک های ذوب شده ذوب می شوند و به کاغذ می چسبند.

نکته مهم: بزرگترین مشکل پرینترهای جوهرافشان فناوری جوهر افشان است. برخی از افراد بر این باورند که جوهر روی کاغذ مدت زیادی طول می کشد تا خشک شود و می توان آن را رنگی کرد.

اما چاپگرهای جوهر افشان حرفه ای مانند پرینترهای HP و Canon مجهز به سیستم تنظیم جوهر هستند. در نتیجه از این مشکل جلوگیری می کنند.

علاوه بر این، کیفیت ساخت کاغذهای چاپگر مخصوص به طور قابل توجهی بهبود یافته است، بنابراین امکان بازیابی جوهر در آنها کم است.

وضوح چاپ بر روی پرینترهای لیزری و جوهرافشان

وضوح چاپ نشان دهنده کیفیت چاپ است. این اندازه گیری بر حسب نقطه در اینچ محاسبه می شود. یعنی هر چه تعداد نقاط در اینچ بیشتر باشد، کیفیت چاپ بهتر است.

وضوح یا کیفیت چاپ

اکثر مردم فکر می کنند که چاپگرهای جوهرافشان برای چاپ رنگی و چاپگرهای لیزری برای چاپ سیاه و سفید بهترین وضوح چاپ را دارند.

شاید این باور تا چند سال پیش کاملا درست بود، اما به لطف پیشرفت تکنولوژی، اکنون برند اچ پی پرینترهای لیزری بسیار خوبی تولید کرده است که با وجود لیزری بودن، وضوح چاپ بسیار بالاتری نسبت به پرینترهای جوهرافشان دارند.

بالاترین وضوح چاپ 1200 dpi x 1200 dpi است. بنابراین، هنگام خرید هر یک از این چاپگرها، به شماره وضوح چاپ توجه کنید.

سرعت چاپ در پرینترهای لیزری و جوهرافشان

پرینتر لیزری: این نوع چاپگر مخصوص مشاغلی است که به حجم بالایی از چاپ روزانه نیاز دارند. به همین دلیل سرعت چاپ آنها بسیار بالاست. سرعت چاپ این نوع چاپگرها 15 تا 100 صفحه در دقیقه است.

چاپگر جوهرافشان: چاپگرهای جوهرافشان سرعت چاپ کمتری دارند و به دلیل سرعت پایین اغلب برای مصارف خانگی یا مجموعه های کوچک مناسب هستند. این نوع چاپگر 16 بار در دقیقه چاپ می کند.

حجم چاپ ماهانه بر روی پرینترهای لیزری و جوهرافشان

پرینترها قطعا قطعات داخلی دارند که اگر بیشتر از حد معمول از آنها استفاده کنید خراب می شوند. شرکت های تولید کننده چاپگر میزان بهینه کارکرد ماهانه پرینترهای خود را اعلام می کنند.

معمولا پرینترهای HP یا Canon، پرینترهای لیزری و جوهرافشان، می توانند حجم زیادی را در ماه چاپ کنند.

البته وجود کارتریج های باکیفیت و با ظرفیت بالا نیز در حجم چاپ ماهانه نقش زیادی دارد. پرینترهای جوهر افشان پرکاربرد می توانند تا 1000 صفحه در ماه چاپ کنند.

کارتریج های تونر معمولاً بزرگتر هستند. انتظار می رود پرینترهای لیزری حدود 3000 صفحه در ماه را بدون نیاز به تونر جدید چاپ کنند.

نکته مهم: به رنگ پوست توجه کنید: علاوه بر تونر، رنگ پوست در چاپ ماهانه نیز مفید است. تونر و کرم پوست استفاده می شود. در پرینترهای جوهرافشان فقط یک گرم جوهر نیاز دارید، اما در پرینترهای مکانیکی به یک تونر و یک تونر نیاز دارید.

درام پودر تونر را روی کاغذ منتقل می کند. هر بار که کارتریج تونر را دوباره پر می کنید، بررسی کنید که آیا به یک درام جدید نیاز دارید یا خیر. اگر از چاپگر لیزری خود به طور بهینه استفاده می کنید، ممکن است تنها پس از 3 تا 4 بار شارژ مجدد کارتریج تونر، به درام نیاز داشته باشید.

مزایا و معایب پرینترهای لیزری و رنگی

البته هر کدام از این پرینترها مزایا و معایبی دارند. هر یک از آنها برای برخی از کاربران خوب است و برای برخی دیگر بسته به کاربردشان خوب نیست. در واقع، دانستن مزایا و معایب هرکدام به ما درک عمیق‌تری از نحوه عملکرد آنها می‌دهد. در زیر به برخی از مزایا و معایب مهم این دو چاپگر اشاره کرده ایم.

مزایای چاپگرهای جوهر افشان

چاپگرهای جوهرافشان به گونه ای طراحی شده اند که کوچک و سبک باشند و برای استفاده در محیط های خانگی یا مشاغل کوچک مناسب هستند.

آنها اسناد و عکس ها را به صورت رنگی با کیفیت بالا چاپ می کنند.

آنها ارزان تر از پرینترهای لیزری هستند.

قابلیت چاپ بر روی انواع کاغذ را دارند.

پر کردن مجدد جوهر هزینه های چاپ را کاهش می دهد.

نقاط ضعف پرینترهای جوهرافشان

به طور کلی هزینه رنگ، نگهداری و نگهداری بالاست.

عملکرد کندتر از پرینترهای لیزری است.

چرخه کار ماهانه پایینی دارد.

جوهر را می توان کشید و روی کاغذ پخش کرد.

پر کردن کارت بدون جوهر در دستان شما غیر ممکن است.

از آنجایی که جوهر مایع است، در صورت عدم استفاده منظم از چاپگر جوهر افشان، جوهر موجود در کارتریج به مرور زمان خشک می شود.

مزایای پرینترهای لیزری

سرعت چاپ بسیار بالایی دارند.

آنها می توانند مقادیر زیادی را چاپ و پردازش کنند.

چرخه کاری ماهانه بالاست.

تونر ارزان تر از جوهر است.

بر خلاف جوهر، تونر خشک نمی شود و ماندگاری زیادی دارد.

هزینه خدمات قابل قبول است

معایب پرینترهای لیزری

مشکلاتی در چاپ تصاویر و رنگ ها وجود دارد که مشکل است.

در مقایسه با چاپگرهای جوهرافشان، بزرگتر و سنگین تر است.

به نوع کاغذ حساس است و بر خلاف چاپگر جوهرافشان، نمی تواند روی هیچ کاغذی چاپ کند.

قیمت اولیه خرید آن بیشتر از پرینترهای جوهرافشان است.

دیپلم

اینکه کدام چاپگر را برای خرید و استفاده انتخاب می کنید کاملاً به نیاز شما بستگی دارد. به عنوان مثال، هر چند وقت یک بار از چاپگر استفاده می کنید، چقدر حاضرید برای آن هزینه کنید و برای چه کاری از آن استفاده می کنید. اما قبل از انتخاب ابتدا هزینه های نگهداری و تعمیرات، قیمت و برندهای فعلی چاپگر را بررسی کنید و چاپگر مورد نظر را با توجه به خواسته و نیاز خود انتخاب کنید. این نکات می تواند کمک بزرگی به شما کند و به شما کمک کند تا انتخاب های بهتری داشته باشید.

 

ماخذ: تفاوت پرینتر لیزری با جوهرافشان 
 


برچسب : ,
نویسنده : امروز نیوز | تعداد بازديد : 1880 امتیاز : 3 | امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6


<-title->
<-content->